Sydney agenda

Sydney dag 1

Na 13 uur op het vliegtuig gezeten te hebben , zijn we eindelijk in Sydney aangekomen. Gelukkig was er al direct een kamer in ons hotel vrij en konden we een verfrissende douche nemen.wat die beruchte douanecontrole betreft... daar hebben we ( gelukkig ) niets van gemerkt. daarna zijn we dus al vanaf 8.30 u op verkenning vetrokken en zijn we al naar de welbekende publiekstrekkers zoals het opera house en de harbour bridge geweest. dan kregen we helaas ons jetlaklopje en zijn we een uurtje gaan slapn in ons hotel om er dan weer tegenaan te gaan
De foto's van dag 1 van Sydney Foto's

Sydney dag 2

De 2e dag in Sydney start om 6.30u met een ontbijt en dan mee met een mini-bus naar de Blue Mountains.
Adembenemende uitzichten en zo groots allemaal , wel heel veel wind! lekker kunnen genieten van 3 verschillende stopplaatsen . dan een lekkere lunch in Leura , een typisch klein dorpje van in de tijd van de goudkoorts. We begonnen dan toch ook wel veel rook te zien in de bergen en er bleken dus al de eerste bosbranden te zijn ontstaan. Op de terugweg echt tientallen brandweerauto's tegengekomen die de branden moesten gaan blussen! We zijn ook langs het Olympisch dorp gepasseerd en het was goed om te zien dat alle mooie infrastructuur nog gebruikt wordt!We zijn de dag geëindigd aan Darling Harbour met een pizza en een lekkere fles Australische wijn! groetjes en tot later.

Foto's van de 2° dag vind je hier

Sydney dag 3

We zijn de dag begonnen met een "behind the scenes tour" in Sydney Opera house. Het is een indrukwekkend gebouw en het interieur is heel mooi afgewerkt allemaal met hout.We kregen wat uitleg over het ontwerp van het gebouw en over de jarenlange bouw.Ook de concertzalen waren de moeite waard om eens van binnen te zien. Daarna hebben we de botanische tuinen bezocht en wat planten en bomen van over de hele wereld gezien. Het winkelcentrum in Sydney Tower stond dan op het programma, allemaal mooi om te zien maar was eerder voor the rich and famous want merken zoals Prada, Louboutin enz hadden daar een winkel. Veel pracht en praal maar niet voor onze portemonnee. Wat de portemonnee betreft ... Sydney doet zijn naam van top tien duurste steden van de wereld alle eer aan , het is hier echt HEEL duur .
Een gewoon pintje kost hier omgerekend 6 euro .  In deze toren heb ik mij wel tegoed gedaan aan een lekkere frozen yoghurt, je mocht zelf uit tientallen smaken je potje vullen en dan afwerken met nog eens keuze uit een heleboel toppings ...  overheerlijk en Lindeke , ik heb hiervoor jouw centjes gebruikt , dus nogmaals bedankt voor het lekkere traktaat! We moeten hier trouwens voortdurend van de éne kant naar de andere kant springen of we worden gewoonweg omvergelopen van al die sportieve (klaarzotte) lopers hier. Honderden per dag en overal... je moet het zien om te geloven. We zijn de dag geëindigd met een wandeling in Darlinghurst, dat is zowat de alternatieve buurt van Sydney, en daar zie je werkelijk allerlei types rondlopen. Morgen weer vroeg uit de veren voor een dagexcursie naar Hunter Valley om oa wijn en chocolade te proeven.
De foto's vind je hier

Sydney dag 4

De dag begon in volle paniek!! de telefoon rinkelt en de vrouw aan de receptie zegt dat ons busje voor de excursie naar Hunter Valley op ons staat te wachten.....en wij liggen dus nog in bed. Ons alarm is dus niet afgegaan en wij moeten ons nu in een supersnel tempo klaarmaken. In 10 minuten zijn Bart en ik klaar en staan we beneden om te vertrekken. een absoluut RECORD , al zeg ik het zelf. Het feit dat we een superslechte nacht achter de rug hadden zal er wel iets mee te maken hebben . Bon , éénmaal op de bus zijn we op weg naar onze eerste stop waar we een krokodil, een alligator, een koala en kangoeroes zien. Het leuke is dat we de kangoeroes mogen voederen waardoor we ze kunnen aaien , een super zacht velletje....Dan een kaasproeverij, een wijnproeverij, een lekkere lunch, nog een wijnproeverij en een chocoladeproeverij....en Australiërs hebben blijkbaar wel goede smaak want voor hun chocoladecreaties gebruiken ze ... Belgische chocolade. Na deze laatste stop vertrekken we terug naar Sydney. Helaas hebben we ook vandaag wat last van de bosbranden want de autosnelweg die we nodig hebben is afgezet omwille van een nieuwe bosbrand. Een beetje later dan verwacht geraken we dan toch in ons hotel en kunnen we onze rugzakken weer pakken want morgen vliegen we naar Tasmanië. Hier lekker warm , zo'n 25° , ginder is de weersvoorspelling 10° en regen... dat is andere koek maar we blijven optimist , t is congé en we maken er het beste van !